هیدیکا | ماشین های اداری و تجهیزات فروشگاهی هیدیکا

کارت هوشمند و کاربرد آن

کارت هوشمند و کاربرد آن

کارت هوشمند RFID

در این مقاله به معرفی کارت هوشمند و کاربرد آن خواهیم پرداخت. کارت هوشمند  RFID معمولا از ماده PVC یا پلاستیک ساخته می‌شود. این کارت ها دارای اطلاعاتی هستند که در یک تراشه کدگذاری می‌شود. این تراشه زمانی که نزدیک به آنتن دستگاه خواننده می باشد، اطلاعات را انتقال داده و کاربر را به سیستم امنیتی کامپیوترمعرفی می‌کند. در واقع تراشه این کارت ها دارای یک ریزپردازنده امن و حافظه داخلی می‌باشد. در بدنه پلاستیکی یا PVC این کارت ها یک آنتن جاسازی‌شده می‌باشد.

 

عملکرد کارت هوشمند RFID

یک سیستم کارت هوشمند اغلب شامل یک کارت و یک خواننده کارت است. ارتباط بین دستگاه خواننده و کارت توسط تکنولوژی القایی RFID  به عنوان منبع عمل می‌کند. از طرف دیگر، محدوده خواندن یک کارت هوشمند کم‌تر از ۴ اینچ است. به همین دلیل آنتن جاسازی‌شده به این کارت اجازه می‌دهد تا از فرکانس‌های رادیویی برای انتقال اطلاعات به دستگاه خواننده استفاده کند. تراشه ی موجود در کارت هوشمند با میدان مغناطیسی خواننده کار می‌کند.  این امر ارتباط بین دو دستگاه را آغاز می‌کند.

یکی از مزیت‌های کارت‌های هوشمند RFID، امنیت آن‌ها می باشد، زیرا دستگاه های کارت خوان تنها می‌توانند کارتی را بخوانند که با آن در ارتباط است. بنابراین هر گونه دسترسی غیر مجاز به کلیدهای رمزنگاری غیر منطبق را مسدود می کنند. مشخصات الکتریکی کارت هوشمند و خواننده آن براساس مشخصات ISO 7816 و شامل ابعاد و محل نقاط تماس آن می باشد. یک نکته قابل توجه در مورد این کارت ها و دستگاهشان، کیفیت متفاوت بوده که به فرکانس به کار گرفته شده بستگی دارد.  برای مثال، اغلب کارت‌های فرکانس پایین توسط ISO11784/5  و ISO14223 تنظیم خواهند شد. در حالی که کارت های فرکانس بالا توسط ISO15693 ، ISO14443 و ISO18000-3 تنظیم می‌شوند. از سوی دیگر، کارت‌های  UHF باید دارای ISO1800-6 باشند.

آنتن‌های طلاکوبی طراحی شده  برای کارت  UHF بهینه‌سازی شده، که نسبت به دیگر کارت‌های RFID محدوده خواندن و قابلیت اطمینان بیشتری را به این کارت می‌دهد. به علاوه، شکل افقی یا عمودی آنتن برای جلوگیری از  آسیب رساندن به طلاکوبی می باشد. در این فناوری یک سیستم یکپارچه اطلاعات را از کارت RFID  مورد اشتراک گذاری و پردازش قرار می دهد. در ضمن چاپ این کارتها با دقت در کنترل رنگ توسط چاپگر و با رمزگذاری دقیق و کارآمد انجام می شود. امروزه، یکی دیگر از متداول‌ترین تکنولوژی به کار رفته در زمینه کارت های هوشمند مایفر  RFID میباشد. این کارت ها کاربردهای مختلفی دارند.

چاپ کارت‌های هوشمند با کارت پرینتر فارگو

چاپ کارت‌های هوشمند با کارت پرینتر فارگو قابل اجرا و پیاده سازی بوده و دارای ویژگی‌های زیر می باشد:

  • کیفیت بالای چاپ تصویر عمومی در کارت‌های هوشمند الکترونیک
  • قابلیت اطمینان و دوام بالا و همچنین هزینه مقرون‌ به‌صرفه چاپ کارت برای هر کسب‌وکار
  • ویژگی های قابل ارتقا در این زمینه شامل چاپ دو طرفه، لمینیت تک جانبه و تکنولوژی‌های رمزگذاری کارت
  • آموزش راحت به دلیل طراحی ساده و سرعت و راحتی بارگیری ریبون و لمینیت

کاربرد کارت هوشمند

امروزه کارت های هوشمند RFID  یک تکنولوژی مفید و سودمند می باشد. این فناوری جدید تمام زندگی بشر را در بر گرفته است و باعث راحتی و آسایش زندگی انسان ها شده است. به همین دلیل این کارت‌ها کاربردهای مختلفی در بخش شناسایی، جهت کنترل تردد، کنترل دسترسی افراد، پرداخت‌های بانکی، کارت تخفیف، کارت هدیه، کارت عضویت و غیره دارند.  در سازمانها، بیمارستانها، مراکز نظامی و انتظامی از موارد استفاده این کارت ها می توان به کنترل تردد پرسنل و مهمانها اشاره کرد. کارت پارکینگ نیز یکی دیگر از کاربردهای این کارت ها جهت کنترل تردد خودروها و…. می باشد. مورد دیگر کارتهای اعتباری است که در مترو، بلیط اتوبوس، شهربازی، مجموعه های ورزشی و تفریحی استفاده می شود.

برای آشنایی کاملتر و همجنین قیمت چاپ کارت PVC حتما به این صفحه مراجعه نمایید

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.