هیدیکا | ماشین های اداری و تجهیزات فروشگاهی هیدیکا

ایمن سازی کارتهای شناسایی

ایمن سازی کارتهای شناسایی

ایمن سازی کارتهای شناسایی

ایمن سازی کارتهای شناسایی یک موضوع مهم می باشد بنابراین ما در این مقاله به بررسی این موضوع می پردازیم. طی سال های گذشته، شاهد ترقی و پیشرفت صنعت چاپ کارت شناسایی، با نمونه ای از ویژگی های امنیتی پیچیده و دارای شناسه دولتی بوده ایم. این یک واقعیت است که کارت های شناسایی به آسانی جعل می شوند. جعل کارت به صورت روزانه رخ می‌دهد.

اضافه کردن یک ویژگی امنیتی به کارت‌های شناسایی مهم است که به راحتی تکثیر نشود. اگر یک مجرم با موفقیت از کارت اعتباری شما استفاده کند، هزینه زیادی برای اداره دولتی یا سازمان دارد، اما از همه مهم‌تر، تاثیر بسیار منفی این کار بر امنیت جامعه‌ و سازمان و حافظت آن است.

چند سال پیش، اجرای یک ویژگی اختصاصی با برنامه صدور کارت شناسایی بسیار گران بود. امروزه می‌توانید یک ویژگی امنیتی را برای سیستم کارت شناسایی خود برای کم کردن این هزینه اجرا کنید.

ویژگی های امنیتی کارت شناسایی

برای افزایش امنیت کارت شناسایی برای سازمان ها تمهیداتی باید استفاده نمود. زیرا امنیت کارت شناسایی از اهمیت ویژه ای برخردار است. ویژگی هایی که برای افزایش امنیت کارت‌ شناسایی هوشمند روی آن ها لحاظ می گردد شامل موارد زیر است:

  • چاپ هولوگرام
  • ساختار قابل لمس
  • چاپ بارکد
  • استفاده از تراشه یا حافظه

چاپ هولوگرام

هولوگرام یک برچسب نقره ای  است که در برابر تابش نور دارای تغییرات نوری رنگارنی هستند که ظاهری شبیه به رنگین کمان دارند. آنها به صورت تصویر سه بعدی توسط لیزر ایجاد می شوند. این برچسب ها دارای جلوه ‌های بصری منحصر بفرد از نام یا آرم گرافیکی در لایه‌های سه بعدی مختلف هستند که به هیچ وجه در دنیا قابل کپی برداری و تکثیر مجدد نمی‌باشد.

ساختار قابل لمس

علاوه بر این، می‌توانید برداشت لمسی تان را سفارشی کنید که دارای نشان تجاری، مهر، مهر گواهی، یا مهر دولتی باشد. طراحی می‌تواند یک تصویر گرفته تا متن، یا ترکیبی از هر دو تصویر و متن باشد.  از دیگر موارد  لمینیت می باشد که سطح دیگری از دوام را به کارت شما اضافه می‌کند.

چاپ بارکد برای شناسایی فرد

بارکد نوعی نمایش تصویری اطلاعات بر روی سطوح است که اطلاعات آن توسط ماشین بازخوانی می شود. آنها دارای قابلیت رمزگذاری هستند. رمزگذاری روی اطلاعات از ویژگی منحصر به فرد چاپ آنها بر روی کارت شناسایی است. پس از چاپ بارکد روی کارت به راحتی می توان از طریق اسکن آن اطلاعات را خواند.

استفاده از تراشه یا حافظه

در کارتهای شناسایی از تراشه یا حافظه استفاده می شود. درون این تراشه ها اطلاعات این کارت ها قرار می گیرد که باعث هوشمند  شدن این کارت ها می شوند. در بین تراشه ‌های کارت یک آنتن مخصوصی تعبیه شده است که بین دستگاه کارتخوان و کارت ارتباط برقرار می کند. البته لازم به ذکر است که این آنتن در فواصل کم، تا حدود ۵۰ سانتیمتر، قادر به ایجاد ارتباط است. تراشه هایی که در کارتهای هوشمند استفاده می شوند به دو دسته حافظه (Memory ) و هوشمند (smart ) تقسیم می شوند.

  • تراشه حافظه (Memory Chip )

این تراشه ها نسبت به تراشه های هوشمند از ساختار الکترونیکی و امنیت ساده تری برخوردار هستند. در این تراشه ها تنها اطلاعات از طریق یک سری کلید های امنیتی ساده روی آن نوشته و یا خوانده می شود. این تراشه ها در کارت های کنترل تردد و یا تلفن مورد استفاده قرار می گیرند.

  • تراشه هوشمند(Smart Chip )

این تراشه مانند یک کامپیوتر کوچک دارای قابلیت پردازش اطلاعات ذخیره شده می باشد. پس می تواند اطلاعات را دریافت، پردازش و با رعایت گزینه های امنیتی آن را به قسمت دیگری منتقل کند. مدار مجتمع پیچیده ای شامل پردازشگر، حافظه، منبع تغذیه، حافظه خواندنی و نوشتنی و. . . می باشد.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.