هیدیکا | ماشین های اداری و تجهیزات فروشگاهی هیدیکا

آشنایی با چاپ هولوگرام کارت pvc

ما در این مقاله هولوگرام و آشنایی با چاپ هولوگرام کارت pvc را مورد بررسی قرار می دهیم. امروزه با توجه به فراوانی کارت های پی وی سی در شرکت ها، ادارات دولتی و دانشگاه ها مسئله امنیت و سرقت هویت بسیار مهم می باشد. برای این منظور از هولوگرام در کارت های پی وی سی استفاده می شود.

هولوگرام

همه ما تقریبا یک برچسب نقره ای که در برابر تابش نور تغییرات نوری رنگارنی دارند با ظاهری شبیه به رنگین کمان را دیده ایم. این برچسب ها همان هولوگرام هستند که به صورت تصویر سه بعدی توسط لیزر ایجاد می شوند. این برچسب ها دارای جلوه ‌های بصری منحصر بفرد از نام یا آرم گرافیکی در لایه‌های سه بعدی مختلف هستند که به هیچ وجه در دنیا قابل کپی برداری و تکثیر مجدد نمی‌باشد. این ویژگی باعث حفظ اطلاعات چاپ شده روی کارت و افزایش امنیت و اعتبار حرفه ای و  پیشگیری از دستکاری و جعل اطلاعات روی آن می شود. علاوه بر این ویژگی چاپ هولوگرام زیبایی بصری کارت را نیز به همراه دارد.

هولوگرام پی وی سی
هولوگرام پی وی سی

مزایای هولوگرام کارت پی وی سی

اکنون که با هولوگرام آشنا شدید با نحوه چاپ آن نیز آشنا خواهیم شد. به دلیل ماندگاری و مقاومت بالای کارت های پی وی سی هولوگرام را معمولا روی این کارت ها چاپ می کنند. کارت پی‌وی‌سی در انواع مختلف ساده ، کارت مغناطیسی، کارت هوشمند تولید می شود. در نتیجه چاپ هولوگرام کارت پی‌وی‌سی باعث بالا بردن امنیت کارت‌های pvc می‌شود به طوری که به هیچ وجه برای استفاده‌های غیرقانونی نمی‌توان از کارت pvc  کپی انجام داد.

به همین دلیل می توان گفت یکی از روش های شخصی سازی کارت های PVC  چاپ هولوگرام روی این کارت ها می باشد. این کارتها کاربردهایی مانند کارت های شناسایی، کارت پرسنلی، کارت های هدیه، کارت های بانکی و حمل و نقل و انواع دیگر دارند که با چاپ هولوگرام روی آن ها شخصی سازی می‌شوند. بنابراین تمام کارت‌های از جنس pvc را می‌توان با هولوگرام چاپ کرد.  با توجه به مطالب گفته شده در کل چاپ هولوگرام روی کارت پی وی سی دارای مزایای زیر است:

  • غیر ممکن بودن کپی یا اسکن کارت های هولوگرام دار
  • غیر ممکن بودن کپی طرح هولوگرام امنیتی با چاپگرها
  • قابل تشخیص بودن کارت های هولوگرام دار از کارت های تقلبی

هولوگرام دارای انواع مختلف می‌باشد:

  • هولوگرام شفاف
  •         هولوگرام ساده
  •        هولوگرام طرح‌دار
  • هولوگرامUV

در چاپ هولوگرام شفاف تمام اطلاعات روی کارت خوانا است. این هولوگرام، هر نوع صدمه، خدشه و دستکاری روی کارت را غیر ممکن می کند و به حفظ اطلاعات چاپ شده روی کارت کمک می نماید. هولوگرام شفاف در دو نوع ساده و طرح دار می باشد.

هولوگرام ساده یا لمینت ساده برای دوام بیشتر در چاپ انجام می‌شود و ارزان تر از لمینت و هولوگرام طرح دار می‌باشد.

لمینت یا هولوگرام طرح‌دار امنیت بسیار بالایی دارند به طوری که از هر گونه جعل یا کپی از کارت جلوگیری می کند.

هولوگرام uv به صورت پنهانی هستند و فقط در طیف نور UV قابل رویت می باشد.  برای اسناد مهم، مدارک شخصی و مسافرتی معمولا از چاپ هولوگرام uv  استفاده می شود. این هولوگرام تمام ویژگی های امنیتی هولوگرام را در خود دارد و تصاویر را در برابر نور یو وی نمایان می سازند.

چاپ هولوگرام

چاپ هولوگرام با کارت پرینترها و چاپگرهای کارت پی وی سی انجام می شود. برای چاپ هولوگرام روی کارت pvc چاپگررا برای چاپ هولوگرام که می‌تواند ساده یا طرح‌دار باشد تنظیم کنید.

مواد مصرفی برای چاپ هولوگرام

برای چاپ هولوگرام در کارت پرینتر مورد استفاده باید ماژول لمینیتور روی چاپگر وجود داشته باشد تا بتوانید از امکانات چاپ هولوگرام کارت pvc  استفاده کنید.

چاپ هولوگرام روی کارت pvc باعث زیبایی کارت می شود و از هرگونه سایش حفظ می کند. علاوه براین امنیت کارت را بالا می‌برد و امکان کپی کردن و استفاده غیر مجاز را کاهش داده و به صفر می‌رساند.

 

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.