هیدیکا | ماشین های اداری و تجهیزات فروشگاهی هیدیکا

چاپ کارت PVC مغناطیسی + آشنایی با ویژگی های [کارت مغناطیسی PVC ]

چاپ کارت PVC مغناطیسی

پی وی سی ماده ای است که در چاپ کارت PVC مغناطیسی، کاربرد فراوانی دارد. چاپ این مدل کارت ها شبیه کارت بانکی طراحی و از نوارهای مغناطیسی در تولید آن استفاده می کنند. نحوه بارگذاری مشخصات مورد نظر در ترک های یک، دو، سه نوار مغناطیسی، دقیقا مثل کارت بانکی است و توسط دستگاهی به نام انکودر (Encoder) انجام می شود. چاپ کارت مغناطیسی PVC در دسته بندی مدل تماسی است. شیوه دسترسی به مشخصات کارت از طریق دستگاه مخصوص ریدر، استخراج می شود. هایکو (سه ترک) و لوکو (یک ترک) 2 مدل از کارت پی وی سی مغناطیسی هستند. بیشتر مواد مصرفی برای چاپ کارت مغناطیسی، برای امور مالی بدلیل وجود امنیت بسیار بالا در آنها است.

کارایی چاپ کارت PVC مغناطیسی

تقاضا برای سفارش و استفاده از کارت PVC مغناطیسی بصورت گسترده درحال افزایش است. بطوریکه معمولا در طول روز از انواع کارت PVC مغناطیسی استفاده می شود. افراد زیادی در طول روز و درجاهای مختلف، بارها بارها امکانات متنوع کارت های PVC را بکار می روند.

موارد متنوع چاپ کارت PVC مغناطیسی، در کارت های شناسایی، کارت هدیه، گارانتی، کارت مغناطیسی پارکینگ، کارت حضور و غیاب مغناطیسی، تخفیف عابر بانک و غیره کاربرد دارند.

چاپ کارت PVC مغناطیسی

انواع چاپ کارت مغناطیسی PVC

براساس قابلیت های موجود در هنگام چاپ کارت PVC مغناطیسی و میزان قدرت مغناطیسی کارت ها می توان آنها را به دو دسته هایکو و لوکو دسته بندی کرد. مدل HI-CO و LO-CO هر دو بصورت یکسان از حافظه داخلی برخوردارند، ولی در پاک کردن اطلاعات موجود در نوار مغناطیسی متفاوت هستند. بطور کلی میزان قدرت در نوار مغناطیسی پی وی سی لوکو نسبت به هایکو کمتر است. برطبق این بررسی می توان دریافت که اطلاعات درج شده، بر روی حافظه هایکو از ماندگاری بیشتری برخوردار است.

نحوه چاپ در کارت PVC مغناطیسی

به منظور چاپ کارت مغناطیسی و استفاده از کاربردهای کارت PVC ، داشتن نوار مغناطیسی و یک دستگاه رمزنگار در کنار چاپگر، از ضروریات این روش به شمار می آیند. با داشتن انکودر، رمزنگاری و توانایی خوانده شدن در هنگام چاپ امکان پذیر می شود. به همین منظور در بیشتر موارد، پرینترهای کارت پی وی سی برای چاپ کارت PVC مغناطیسی، قادر هستند از انکودر استفاده کنند.

مطمئنا انتخاب پرینترهایی که توانایی استفاده از چاپگرهای نوار مغناطیسی داشته باشد، انتخابی آگاهانه در راستای بهینه سازی هزینه ها برای آینده است. بنابراین با کمی تفکر به این نتیجه خواهید رسید که اگر چاپگری داشته باشید که امکان ارتقا آن میسر نباشد، در آینده با دردسرهایی مواجه می شوید. زیرا در صورت نیاز به امکانات جدید، امکان ارتقاء چاپگرتان  فراهم نبوده و برای خرید چاپگری با داشتن این ویژگی، باید هزینه های بیشتری داشته باشید.

ویژگی های فنی در کارت PVC

معمولا استانداردی که برای ضخامت و اندازه چاپ کارت PVC استفاده می شود، CR80 است. معمولا از ابعاد 56 در 86 میلی متر برخوردار است. چاپ کارت مغناطیسی PVC می تواند طلایی، سفید، کارت PVC مغناطیسی نقره ای، سفید خام یا حتی در رنگ های مختلف باشد. در طراحی این مدل کارت ها از برنامه نویسی استفاده نشده و برای راه اندازی آن باید در مکان مورد نظر نصب شود. همچنین عملیات رمزگذاری در حین نصب، روی آن پیاده شود.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.