هیدیکا | ماشین های اداری و تجهیزات فروشگاهی هیدیکا

نکات نگهداری کارت پرینترها

نکات نگهداری کارت پرینترها

کارت پرینترها

در این مقاله ما به بیان نکات نگهداری کارت پرینترها و افزایش طول عمرشان خواهیم پرداخت. امروزه چاپگرها و کارت پرینترها در چاپ انواع کارت های پی وی سی و شناسایی به یاری ما آمده اند. در سالهای اخیر این کارت های پی وی سی نقش کاربردی و اساسی در زندگی انسان ها داشته اند. بنابراین انتخاب یک کارت پرینتر خوب مهم و پر اهمیت می باشد. اما بعد از خرید کارت پرینتر و انتخاب مدلی دلخواه در جهت رفع نیازتان، آنچه مهم و حایز اهمیت می باشد و باید مورد توجه قرار گیرد با توجه به قیمت و هزینه این چاپگرها نحوه نگهداری از آنها است. زیرا هر په بهتر بتوانیم از این دستگا ها نگهداری کنیم سبب افزایش طول عمرشان می شویم. برندهای مختلفی از کارت پرینترها مانند هایتی و زبرا و اولیس و فارگو در بازار دیده می شود.

کارت پرینتر
کارت پرینتر

 

نکات افزایش طول عمر چاپگر کارت شناسایی

  • چاپگر خود را به طور مرتب تمیز کنید.

 همه چاپگرهای کارت نیاز به تمیز کردن منظم به عنوان بخشی از نگهداری دارند. عدم تمیز کردن چاپگر ممکن است حتی ضمانت چاپگر شما را بی‌اعتبار کند و می‌تواند منجر به آسیب کارت پرینتر یا خطاهای تغذیه کارت شود. تولید کنندگان چاپگر کارت با تهیه کیت‌های تمیز کننده که به طور خاص برای پرینترها طراحی شده‌اند کار را آسان کرده اند. می تواید  به راحتی کیت تمیز کننده توصیه‌شده را خریداری کرده و دستورالعمل‌های تمیز کردن در راهنمای چاپگر خود را انجام دهید.

  • از ریبون اصلی تولید کننده چاپگر خود و یا ریبون های تک‌رنگ (در صورت امکان) استفاده کنید.

 ریبون های مجاز کارخانه به طور خاص برای هر مدل چاپگر طراحی شده‌اند. استفاده از ریبون اصلی تولید کننده چاپگرتان و رنگ غنی، تصاویر بسیار عالی را فراهم خواهد کرد.

  • به طور منظم یک دستگاه خود را با یک کیت تمیز کننده چاپگر تمیز کنید.

 از آنجا که چاپگر کارت قطعات متحرک زیادی دارد، تمیز کردن کامل خاک و دیگر آلاینده‌های هوا از عملکرد نامناسب دستگاه جلوگیری می شود، از بین می‌برد.  کیت‌های تمیز کننده چاپگر یک روش مقرون‌به‌صرفه برای محافظت از چاپگر هستند و اجزای داخلی آن را به آرامی حرکت می دهد.

  • یک مکان خوب برای چاپگر خود انتخاب کنید.

 در یک محیط خوب چاپگرهای کارت به بهترین شکل عمل می‌کنند. چاپگر خود را در یک محل خشک و با جریان هوای کافی برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد قرار دهید. چاپگر خود را در نزدیکی یک منبع حرارت مثل رادیاتور، مجاری هوا، نور مستقیم خورشید قرار ندهید و از مناطقی که غبار اضافی یا رطوبت اضافی ایجاد می‌کنند، اجتناب کنید.

نکاتی دیگر

  • از کارت‌های شناسایی پی وی سی با کیفیت بالا استفاده کنید.

این کارت‌ها یک سطح تمیز دارند که به بهینه‌سازی کیفیت تصاویر روی کارت‌های شما کمک می‌کند. گرد و غبار و خاک  کیفیت چاپ کارت شما را کاهش می‌دهند و حتی می‌توانند به کارت پرینتر آسیب بزنند.

  • سرویس دوره‌ای کارت پرینتر انجام شود.

در سرویس دوره‌ای کارت پرینتر کارشناسان و متخصصان، پرینتر و قطعات داخلی آن را کاملا بررسی کرده و در صورت وجود مشکل آن را بر طرف می کنند. با توجه به قیمت بالای قطعات پرینتر کارت، سرویس دوره‌ای چاپگر باعث جلوگیری از آسیب چاپگر در آینده می شود و انتخابی بسیار مقرون به صرفه می باشد.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.