هیدیکا | ماشین های اداری و تجهیزات فروشگاهی هیدیکا

مواد مصرفی کارت پرینتر؛ 4 مورد مواد مصرفی چاپگر کارت PVC

مواد مصرفی کارت پرینتر

معمولا مسئله ای که بر میزان کیفیت کارت های چاپی تاثیر بسیاری میگذارد، نوع مواد مصرفی کارت پرینتر است. لازم است حتما برای خرید یک کارت  PVC با توجه به معیارهای سنجش کیفیتی، انتخاب آگاهانه ای داشته باشید. بنابراین میبینید که به همان نسبت، انتخاب درست مواد مصرفی چاپگر کارت PVC مهم است. خرید مواد مورد نیاز برای استفاده در کارت های PVC مستلزم آشنایی درست، با دسته بندی منظم پرینتر کارت ها است. با داشتن آگاهی واطلاعات لازم  در مورد کارت های پی وی سی طبیعتا خیلی سریع می توانید مواد مصرفی خود را شناسایی کرده، اقدام به خرید کنید. زیرا علاوه بر اینکه مناسب ترین مواد را برطبق نوع چاپگرتان انتخاب می کنید، باعث افزایش طول عمر وحتی عملکرد دستگاه پرینتر خواهید شد.

ارزیابی چاپگر کارت PVC

توجه به فناوری های نوین به کار رفته در این پرینتر ها یکی از معیارهای لازم برای ارزیابی این دستگاه ها است. بهتر است بدانید انواع چاپگرهای کارت پی وی سی PVC از دو مدل، چاپگر کارت به همراه فناوری مستقیم و غیر مستقیم تشکیل شده است. در فناوری چاپ مستقیم، چاپ بی واسطه روی کارت پرینتر صورت می گیرد که البته به چاپ حرارتی هم شهرت دارد. در حالیکه در چاپ غیر مستقیم که به چاپ واسطه ای هم معروف است، برای چاپ از یک نوار یا ماده به عنوان واسطه بهره می برند. مواد مصرفی کارت پرینتر در هریک از این دو مدل چاپگر منحصربفرد است. شناسایی فناوری موجود در چاپگرهای کارت PVC، پروسه رسیدن به خرید مواد مصرفی، این چاپگرها را آسان تر می کند.

مواد مصرفی کارت پرینتر

مواد مصرفی کارت پرینتر چیست؟

  • از مهم ترین و حتی کاربردی ترین مواد مصرفی چاپگر کارت PVC باید به ریبون اشاره داشت. ریبون همان جوهری است که وظیفه منتقل کردن جوهر در کارت پی وی سی را بر عهده دارند. دقت کنید که حتما بر طبق دستگاه پرینتر، ریبون انتخاب شود. زیرا اگر این تناسب رعایت نشود، بر کیفیت چاپ تاثیر منفی می گذارد. معمولا برطبق دستگاه چاپگر، نوع ریبون مشخص میشود.
  • از دیگر مواد مصرفی لمینت ها هستند که در دسته مواد مصرفی کارت پرینتر قرار می گیرند. از ویژگی های این مواد این است که عمر طرح و نوشته درج شده بر روی کارت PVC را ماندگارتر می کند. انتخاب لمینت بستگی به کاربرد کارت PVC و نوع دستگاه دارد. بهتر است بدانید در دستگاه هایی که با تراشه کار می کنند، کاربرد لمینت در آنها بی اثر است. پس برای اینگونه دستگاه ها لمینت کاربرد و فایده ای نخواهد داشت.
  • مواد مصرفی سوم فیلم چاپگر است که برای دستگاه هایی با فناوری غیر مستقیم به کار می رود. مطمئنا اگر مواد مصرفی فیلم چاپگر را برای پرینتر کارت پی وی سی به کار ببرید، میزانکیفیت کارت های چاپی بسیار بالا می رود.
  • مورد چهارم، کیت های تمیزکننده هستند که استفاده از آنها می تواند بسیار تعیین کننده باشد. از بین بردن گرد وغبار در پرینتر وهمچنین رعایت نظافت ونگهداری صحیح از ان ماندگاری و عمر دستگاه را بالاتر برده، کارت ها از چاپ مرغوب تری برخوردار می شوند. معمولا چاپگرها از هر برندی که باشند، یک کیت مخصوص به همراه دارند.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.