هیدیکا | ماشین های اداری و تجهیزات فروشگاهی هیدیکا

آشنایی با مراحل تولید کارت اعتباری

کارت اعتباری

کارت اعتباری

در این مقاله می خواهیم شما را مراحل تولید کارت اعتباری آشنا کنیم. کارت اعتباری یکی از انواع کارت‌های هوشمند است که دارای مقداری اعتبار است. امکان خرید از فروشگاه ‌ها و یا اینترنت برای افراد دارای این کارت به آسانی فراهم می شود. به عبارتی می توان گفت که کارت های پی وی سی اعتباری جای پول های کاغذی را گرفته اند که با سیستم‌ های مختلف الکترونیک مدیریت و پردازش آنها انجام می شود. این کارت ها به دارندگان آن امکان استفاده از خدمات گوناگون و عملیاتی همچون دریافت وجه، سپردن وجه، انتقال وجه، دریافت اطلاعات حساب، اعلام موجودی و … را در دستگاه‌های خودپرداز به راحتی فراهم می کند.

کاربرد کارت های اعتباری

امروزه استفاده  کارت اعتباری بسیار رواج پیدا کرده است و می توان گفت که به عنوان مهمترین ابزار کسب و کار در تجارت الکترونیک شناخته شده است.  در دنیای دیجیتال این کارت ها  نوعی پل ارتباطی میان مشتریان و فروشگاه‌ ها است. این کارت ها دارای کاربردهای بسیاری می باشند که زندگی آسان و خریدی راحت را برای مشتریان فراهم کرده است. از موارد کاربرد ان کارت ها می توان به امکان خرید انلاین و انجام تراکنش به صورت غیرحضوری و پرداخت قبوض و هدیه و … اشاره کرد.

انواع کارت اعتباری

کارت های اعتباری دارای سه نوع هستند:

  • کارت‌های دارای حافظه و پردازشگر (کارت هوشمند)
  • کارت‌های پردازش هم‌زمان (آنلاین)
  • کارت‌های بدون تماس (RFID)

مراحل تولید کارت اعتباری

مرحله اول: ترکیب مواد پلاستیکی و فرم دهی

ماده پلاستیکی به نام پلی وینیل کلرید استات برای هسته اصلی کارت اعتباری به وسیله ذوب کردن با سایر مواد افزودنی ایجاد می شود. سپس این مواد به صورت مذاب وارد یک دستگاه قالب ‌گیری اکستروژن شده که همزمان به وسیله ی یک غلتک پهن می‌ شوند. غلتک‌ ها با حرکت بر روی ورقه ی پلاستیکی باعث صاف کردن سطح آن و ایجاد ضخامت مورد نیاز می شوند. بعد از بدست آوردن  ضخامت مورد نظر کارت پلاستیکی وارد قسمت خنک‌ کننده شده و در نهایت به ‌صورت یک ورق خام فرم می گیرد.

مرحله دوم: چاپ کارت اعتباری

مرحله ی بعدی تولید کارت اعتباری، چاپ می باشد. برای داشتن دوام و ماندگاری بالا به دلیل اینکه بسیار مورد استفاده قرار می گیرند استفاده از pvc  می باشد. برای چاپ این نوع کارت ها از پرینتر کارت پی وی سی PVC استفاده می‌ شود. نحوه چاپ به این صورت است که ابتدا کارت پی وی سی خام وارد چاپگر شده و طرح مورد نظر که از طریق نرم افزارهای طراحی ایجاد شده و توسط دستگاه روی کارت چاپ می گردد. اگر بخواهیم در کارت‌ اعتباری نوار مغناطیسی باشد برای افزودن آن از پرس داغ استفاده می ‌شود.

مرحله سوم: لمینت کارت اعتباری

افزایش دوام و طول عمر کارت ها لمینیت نمودن در آنها انجام می شود. در آخرین مرحله ی تولید کارت اعتباری پی وی سی لمینت صورت می گیرد. کارت های اعتباری توسط یک غلتک وارد دستگاه لمینیتور می شوند و یک لایه نازک روی آنها کشیده می شود. سپس فشاری که بر روی این لایه اعمال می گردد موجب چسبیدن آن بر روی کارت پی وی سی خام می شود.

مرحله چهارم: تعیین سایز کارت و برش دادن

مرحله آخر برش دادن کارت اعتباری به اندازه موردنیاز است که پس از لمینیت کردن و مونتاژ کارت اعتباری صورت می گیرد. ازهر کدام از ورقه های پلاستیکی می توان ۶۳ کارت اعتباری ایجاد نمود. در ابتدا با برش طولی ورق را به ۷ قسمت تقسیم می کنیم و سپس هر قسمت را به ۹ قسمت دیگر برش می دهیم. در پایان کارت برای نوشتن برخی شماره‌های خاص و درج برخی اطلاعات آماده شده و بعد از بسته‌بندی به بازار عرضه می‌شود.

 

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.