هیدیکا | ماشین های اداری و تجهیزات فروشگاهی هیدیکا

کارت پرسنلی پی وی سی

کارت پرسنلی پی وی سی

آشنایی با کارت پرسنلی پی وی سی و انواع مختلف آن

کارت پرسنلی پی وی سی

کارت پرسنلی pvc

کارت پرسنلی

آشنایی با کارت پرسنلی پی وی سی و انواع مختلف آن کارت پرسنلی یکی از کارت های بسیار مهم در هر سازمانی است، ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر در خصوص کارت پرسنلی و انواع مختلف آن صحبت کنیم.

کارت پرسنلی در واقع یک نوع کارت است که نشان دهنده عضویت شما در یک سازمان و یا شرکت می باشد که به طور معمول باید دارای امنیت بسیار زیادی باشد و علاوه بر این، در مدل های مختلف و سطوح دسترسی متفاوتی صادر می شود، اگر شما نیز جزو افرادی هستید که به تازگی قصد تاسیس یک شرکت را دارید و یا قصد دارید که عضو یک شرکت یا سازمان شوید، به شما توصیه می کنیم که حتما این مطلب را به دقت مطالعه کنید تا اطلاعات کاملی در خصوص این کارت ها بدست آورید،

ما در این مطلب سعی می کنیم به صورت کامل کارت پرسنلی را برای شما تعریف کنیم و تفاوت آن را با سایر کارت های صادر شده در یک شرکت مانند کارت شناسایی را برای شما بیان خواهیم کرد.

کارت پرسنلی پی وی سی

کارت پرسنلی پی وی سی چیست؟

در ابتدا اجازه دهید که تعریف واحدی از کارت پرسنلی را برای شما بیاوریم تا کمی بیشتر با این کارت آشنا شوید، به صورت کلی در تعریف کارت پرسنلی می توان گفت که این کارت کارتی است که برای افرادی که عضو سازمان و یا شرکت و یا حتی یک کارخانه هستند صادر می شود و نشان دهنده این است که یک شخص عضو سازمانی است، کارت های پرسنلی دارای انواع مختلفی هستند و در سطوح مختلف برای کارمندان یک سازمان صادر می شوند که هر یک از آنها دارای سطح دسترسی خاص و همینطور امنیت خاص خود هستند.

نکته بسیار مهم درباره این کارت ها این است که این کارت ها با کارت شناسایی کارمندان در محیط کار متفاوت است و از لحاظ امنیتی نیز دارای اهمیت بیشتری نسبت به این کارت ها است که در ادامه بیشتر درباره تفاوت آن با کارت های شناسایی صحبت خواهیم کرد. کارت های پرسنلی معمولا به صورت هوشمند برای کارمندان صادر می شوند و دارای اطلاعات بسیار مهمی هستند.

چرا شرکت ها باید برای کارکنان خود کارت پرسنلی چاپ کنند؟

شاید یکی از سوالات بسیار مهمی که برای شما به وجود آمده باشد این است که چه لزومی دارد که یک شرکت برای کارمندان خود کارت پرسنلی چاپ کند؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که معمولا شما زمانی که عضو هر شرکت و یا سازمانی می شوید برای شما یک کارت شناسایی صادر می شود که حاوی اطلاعات شخصی شما است و نشان دهنده این است که شما یک عضو از این سازمان هستید
ولی گاهی اوقات ممکن است ساز و کار یک سازمان و یا شرکت پیچیده تر شود و در نتیجه نیاز باشد که سطح دسترسی های مختلفی برای هر یک از کارمندان برای دسترسی به بخش های مختلف نیاز باشد و یا نیاز باشد که اطلاعات این کارمندان به شکل امنی نگهداری شود،
در چنین شرایطی نیاز به چاپ کارت های پرسنلی برای کارمندان است که این کارت ها به مسئول سازمان کمک می کند تا بتواند برای هر کارمند سطح دسترسی متفاوتی را به اطلاعات شرکت تعیین کند و به این ترتیب امنیت اطلاعات شرکت به میزان بسیار زیادی افزایش پیدا می کند.

 

کارت پرسنلی پی وی سی

کارت های پرسنلی حافظه ای

یکی از محبوب ترین انواع کارت های پرسنلی کارت های حافظه ای هستند که از این کارت ها برای نگهداری یک سری از اطلاعات استفاده می شود، یکی از نکات مهمی که در خصوص این کارت های پرسنلی وجود دارد، این است که شما می توانید اطلاعات مختلفی را در این کارت ها نگهداری کنید و هیچ گونه نگرانی در خصوص گم کردن کارت خود نداشته باشید، چرا که در صورتی که شخصی رمز عبور این کارت شما را نداشته باشد حتی در صورتی که به کارت شما نیز دسترسی داشته باشد باز هم نمی تواند این اطلاعات را از کارت شما دریافت کند.

برای دریافت اطلاعات از کارت پرسنلی حافظه ای، شما نیازمند یک دستگاه کارت خوان مثل ریدر و انکودر کارت پی وی سی pvc در شرکت خود هستید.

کارت پرسنلی پی وی سی

 

آشنایی با کارت های غیر تماسی

کارت های غیر تماسی دارای ویژگی های بسیار زیادی هستند که به همین علت امروزه کاربرد بسیار زیادی دارند، اگر به برخی از شرکت های بزرگ مراجعه کرده باشید احتمالا موفق به دیدن این نوع از کارت پرسنلی شده اید، کارمندان یک شرکت برای استفاده از این کارت ها نیازی به خارج کردن آن از کیف خود ندارند و می توانند حتی از داخل کیف و بدون تماس فیزیکی نیز از این کارت پرسنلی استفاده کنند.

تنها موردی که در این کارت پرسنلی وجود دارد تامین انرژی مورد نیاز برای فعال کردن تراشه است که این انرژی نیز از روش های مختلف برای این کارت های پرسنلی تامین می شود.

کارت پرسنلی پی وی سی

نکاتی در خصوص کارت پرسنلی پی وی سی

اولین نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که انواع مختلفی از کارت های پرسنلی وجود دارد که ما در این مطلب تنها برخی از آنها را برای شما معرفی کردیم، شما می توانید با کمی جستجو انواع دیگری از این کارت ها را نیز بیابید.

یکی دیگر از نکاتی که باید درباره کارت پرسنلی پی وی سی  بدانید نحوه طراحی این کارت ها است، با اینکه این کارت ها از لحاظ امنیتی بسیار مهم هستند و ظاهر آنها خیلی مهم نیست ولی بدون شک شما می توانید با طراحی زیباتر کارت های پرسنلی کارمندان خود باعث رضایت خاطر کارمندان خود شوید،

برای طراحی این کارت ها حتما سعی کنید لوگو و نام برند خود را برای روی این کارت ها طراحی کنید و سعی کنید کارت های پرسنلی مختلف با سطح دسترسی های مختلف دارای طراحی های مختلفی نیز باشند که قابل شناسایی باشند.

 

کارت پرسنلی پی وی سی

چاپ کارت های پرسنلی

در خصوص چاپ این کارت ها نیز توجه داشته باشید که از آنجایی که این کارت ها در یک شرکت بسیار مهم هستند باید حتما در چاپ آنها از متریال با کیفیت و روشی مطمئن استفاده شود که کارت پرسنلی نهایی دارای کیفیت بالایی باشد، به عنوان مثال این کارت باید در مقابل خم شدن بسیار مقاوم باشد چرا که ممکن است کارمندان این کارت ها را در جیب خود قرار دهند که در صورت مقاوم نبود ممکن است به سادگی شکسته و یا آسیب ببیند،
نکته دیگری که درباره چاپ کارت های پرسنلی وجود دارد این است که باید در مقابل رطوبت و همینطور حرارت مقاوم باشند تا کارمندان شما در صورت بروز حادثه ای به صورت اتفاقی باعث آسیب دیدن این کارت ها نشوند.

استفاده از پی وی سی برای چاپ این کارت ها می تواند بهترین گزینه ای باشد که در مقابل شما قرار دارد.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.