هیدیکا | ماشین های اداری و تجهیزات فروشگاهی هیدیکا

چاپ کارت پرسنلی

چاپ کارت پرسنلی

چاپ کارت پرسنلی PVC | چاپ کارت پرسنلی هوشمند | چاپ کارت پرسنلی فوری

در این مقاله سعی می گردد در ارتباط با چاپ کارت پرسنلی از نوع کارت PVC، اطلاعاتی کاربردی، جهت انتخاب مناسب ارائه گردد.

  • کارت پرسنلی چیست؟

کارت پرسنلی، کارتی است دارای اطلاعات شخصی افراد، که می تواند جهت اعلام عضویت در یک گروه یا سازمان(کوچک یا بزرگ) استفاده گردد.

این کارت برخلاف کارتهای تبلیغاتی، دارای یک طرح کلی یکسان و مشترک می باشد، و برای هر شخص به صورت منحصر به فرد دارای اطلاعات شخصی خواهد بود.

کارت پرسنلی به علت استفاده در دراز مدت و همچنین ضرورت همراه داشتن آن، می بایستی از دوام بالایی برخوردار باشد. که اولویت اول در چاپ کارت پرسنلی، با کارت PVC خواهد بود.

البته نوع چاپ کارت پرسنلی در طول استفاده از آن به شدت موثر است.

  • انواع کارت پرسنلی

همانطور که بیان شد تمرکز اصلی این مقاله بر تولید چاپ کارت پرسنلی از نوع PVC خواهد بود. از این رو متناسب با کارت PVC به انواع کارت پرسنلی اشاره خواهیم کرد.

  • کارت PVC ساده

    در این نوع کارت پرسنلی تنها اطلاعات متغیر بر روی کارت، که می تواند شامل عکس و سایر مشخصات باشد( همچنین برای بالاتر بردن امنیت می توان از QRCode استفاده کرد) متمایز کننده ی کارت خواهد بود. بیشترین مشتریان چاپ کارت پرسنلی متعلق به این بخش هستند. که دلیل اصلی آن مقرون به صرفه بودن سیستمهای مبتنی بر کارت PVC ساده خواهد بود.

  • کارت PVC دارای نوار مگنت(دارای یک نوار سیاه رنگ مشابه کارت بانکی)

کارت مگنتدر این نوع کارت پرسنلی علاوه بر اطلاعات چاپ شده بر روی کارت، اطلاعاتی بر روی نوار مگنت کارت قرار می گیرد. که این اطلاعات برای تشخیص دقیق تر صاحب کارت مفید خواهد بود. اساسا در سیستم هایی که از این کارت استفاده می کنند، ما نیاز به دستگاهی برای نوشتن اطلاعات و خواندن آن، داریم.

بررسی نحوه نوشتن و کیفیت خواندن بر روی کارتهای مگنت مبحثی مبسوط طلب می کند.

البته این نکته قابل توجه است به علت در دست گرفتن کارت مگنت و کشیدن آن (Sweep) بر روی دستگاه کارتخوان، عمر تصویر بر روی آن کمتر از انواع دیگر خواهد بود.

این نوع کارت جهت چاپ کارت پرسنلی، بعد از کارت PVC ساده مقرون به صرفه ترین، خواهد بود.

  • کارت PVC آر اف آی دی (RFID مشابه کارت مترو)

این نوع کارت امروزه در خیلی از سازمانها، مدارس، گروهها استفاده می گردد. علت استفاده از آن امنیت بالاتر آن نسبت به موارد قبلی است. همچنین سهولت در بررسی آن،‌هنگام استفاده از آن بی دلیل نیست.

بسته به اینکه از چه نوع کارت RFID، جهت چاپ کارت پرسنلی ، استفاده گردد، به شدت در هزینه آن تاثیر خواهد داشت.

کارت RFID

  • کارت PVC چیپ دار(contact مشابه کارت سوخت)

این نوع کارت به علت تنوع بالا، و همچنین ساختار آن جهت ارتباط گرفتن با آن،‌ از انواع دیگر کمتر مورد استفاده قرار گرفته است. ولی اگر واقعا دنبال یک کارت پرسنلی با امنیت بسیار بالا می باشید،‌ بهترین گزینه خواهد بود.

  • انواع چاپ کارت پرسنلی

در این قسمت تلاش می گردد به دو گونه از چاپ کارت پرسنلی اشاره گردد که بیشترین فراوانی را جهت چاپ کارت پرسنلی دارد.

چاپ دیجیتال

برای این نوع چاپ، پرینتر های چاپ کارت مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش یک کارت PVC مشخصا در مسیر چاپ قرار گرفته و اطلاعات شخصی سازی شده برروی آن چاپ می گردد.

حتما در این روش هزینه ی تهیه پرینتر چاپ کارت و همچنین مواد مصرفی آن، بایستی مورد توجه قرار گیرد.

البته چون در لحظه می توان برای هر فردی کارت صادر نمود. گزینه مناسبی برای چاپ کارت پرسنلی است در صورتی که افراد به مرور به مجموعه اضافه گردند.

چاپ کارت پرسنلی به صورت دیجیتال بسته به نوع پرینتر شامل انواعی خواهد بود.

چاپ آفست

این نوع چاپ کارت پرسنلی بسته به تعداد کارت مورد نیاز می تواند به شدت مقرون به صرفه باشد. کیفیت و ماندگاری آن بالا بوده و هزینه ی آن در صورتی که تعداد چاپ بالای ۳۰ عدد گردد مناسب خواهد بود.

البته زمان آماده شدن چاپ ها متناسب با هر سفارشی متغیر است.

  • انتخاب مقرون به صرفه ترین روش چاپ کارت پرسنلی

برای چاپ کارت پرسنلی عواملی نظیر کیفیت چاپ، تنوع اطلاعات چاپ شده،‌نیاز به کد گذاری کارت PVC، تعداد چاپ و زمان مورد نظر برای دریافت کارت پرسنلی، به شدت برروی قیمت موثر است.

به طور کلی اگر تعداد چاپ زیاد باشد و نیاز به چاپ در لحظه داشته باشد، گزینه خرید پرینتر کارتPVC قابل تامل است. همانند اتفاقی که در مراکز چاپ کارت سلامت، کارتهای بانکی، برخی دانشگاهها می افتد.

زیرا چاپ کارت پرسنلی وابسته به مراجعه افراد در آن لحظه می باشد. البته در صورتی که نیاز به شخصی سازی کارت مگنت یا RFID وجود داشته باشد، حتما گزینه جدی تری خواهد بود.

در صورتی که تعداد کارت مورد نیاز تعداد بالایی است (بیش از ۳۰ عدد) و حضور در لحظه افراد مهم نیست،‌چاپ کارت پرسنلی به صورت آفست، انتخاب بهتری خواهد بود.

البته در این بین روشهای ترکیبی وجود دارد که در آنها اطلاعات کلی و طرحهای یکسان به صورت آفست چاپ می شود، و اطلاعات متغیر و شخصی سازی کارتها به صورت چاپ دیجیتال.

در نهایت، جهت یک چاپ کارت پرسنلی بهینه با کمال افتخار مجموعه HIDIKA به عنوان تولید کننده در این زمینه در کنار شما خواهد بود.

برای آشنایی کاملتر و همچنین قیمت چاپ کارت PVC حتما به این صفحه مراجعه نمایید

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.